League of Legends
Minęło dopiero 20 lat, odkąd Runeterra nie stoi przed ciągłym widmem niebezpieczeństwa. Gdy tylko jej obecni mieszkańcy zaczęli się łączyć w starożytnych czasach w plemiona, natychmiast znajdowali się ludzie, którzy chcieli rozstrzygać pewne kwestie na drodze wojny. Niezależnie od epoki, konflikty zbrojne zawsze rozgrywano z wykorzystaniem magii. Armie były powiększane i dziesiątkowane przy użyciu zaklęć i run. Bohaterowie w pełni wykorzystali możliwości magicznych przedmiotów, które zostały dla nich wykonane, aby dowodzili lub wspierali armie. Przywoływacze - często pełniący rolę przywódców politycznych sił Valoran - wykorzystywali swoją potężną moc magii, kierując ją bezpośrednio w stronę wrogów i ich kryjówek, nie zważając na konsekwencje swoich działań. Posiadając tak olbrzymią ilość świeżej mocy magicznej, przywoływacze nie zastanawiali się nad prowadzeniem konfliktów w sposób bardziej przyjazny środowisku.Jednak w ciągu ostatnich dwustu lat widmo niekontrolowanego magicznego konfliktu zaczęło poważnie zagrażać Runeterrze, zwłaszcza ze strony mieszkańców Valoran. Dwie ostatnie Wojny Run drastycznie zmieniły geofizyczny krajobraz Valoran, niezależnie od tego, że do przywrócenia jego dawnego wyglądu wykorzystano potężne dawki energii. Gwałtowne trzęsienia ziemi i siejące przerażenie magiczne burze sprawiły, że życie w Valoran stało się wyzwaniem, a to jeszcze zanim ludzie musieli stawić czoła konfliktom zbrojnym. Wysnuto teorię, że wkrótce świat zostanie rozdarty w trakcie kolejnej Wojnie Run.
W odpowiedzi na rozszerzającą się niestabilność zarówno fizyczną, jak i polityczną, najważniejsi magicy Valoran - wśród których znalazło się wielu potężnych przywoływaczy - doszli do wniosku, że konflikty należy rozwiązywać w sposób kontrolowany i systematyczny. Utworzyli zatem organizację o nazwie League of Legends, której celem było nadzorowanie konfliktów w Valoran. Mająca swoją siedzibę w Institute of War, League otrzymała od przedstawicieli władz politycznych Valoran prawo do zarządzania wynikami zorganizowanych konfliktów, których była administratorem.
Institute of War
Liga podjęła decyzję o tym, że wszystkie polityczne konflikty będą rozstrzygane na specjalnie przygotowanych arenach rozmieszczonych strategicznie po Valoran. Każdy z przywoływaczy, reprezentujący konkretny sojusz polityczny, przywoływał bohatera. Ci z kolei stawali na czele bezmyślnych stworów generowanych za pośrednictwem nexusa przez adeptów przywoływania. Posłuszne istoty walczyły na drodze do wyznaczonego celu, jaki czekał ich na danym obszarze. Najczęstszym warunkiem zwycięstwa było zniszczenie nexusa przeciwnej frakcji. Obszary są znane pod wspólną nazwą Fields of Justice.
Podczas gdy poważniejsze konflikty polityczne były zarządzane przez League of Legends, mniejsze starcia pomiędzy politycznymi podmiotami nie dały się całkowicie wyeliminować. Na przykład, strategiczna inicjatywa League o wybudowaniu Institute of War pomiędzy dwoma państwami-miastami, Demacią i Noxus, toczącymi nieustanną wojnę doprowadziła do niemalże całkowitego zakończenia konfliktu, choć militarne potyczki nadal mają miejsce. Noxiańskie dowództwo, zamiast toczyć wojny z sąsiadami, postawiło sobie za cel podbicie obszarów wysuniętych w głąb morza. Mimo to, podmioty polityczne uznają zwierzchnictwo League of Legends. Żaden mądry regent nie porwałby się z szarżą na zgraje potężnych magów, przywoływaczy i bohaterów.
Starcia na rozmaitych Fields of Justice, nad którymi pieczę sprawuje Liga, mają nie tylko ogromne znaczenie polityczne, ale również społeczne dla Valoran. League w magiczny sposób przekazuje obrazy i dźwięki rozgrywających się działań do specjalnych, magicznych odbiorników zlokalizowanych w najważniejszych osadach Valoran. Oglądanie walk na Field of Justice jest jednym z najpopularniejszych rodzajów rozrywki wśród mieszkańców Valoran.
League of Justice jest nadzorowane przez radę składającą się z trzech potężnych przywoływaczy, znaną pod nazwą Najwyższa Rada Sprawiedliwości. Każdy z przywoływaczy wstąpił do Rady Sprawiedliwości z chwilą utworzenia League of Legends, za wyjątkiem Radcy najwyższego, Heywana Relivasha. Radca Relivash objął swoje stanowisko pięć lat temu, po tym jak w tajemniczych okolicznościach zniknął jego poprzednik Reginald Ashram. Rada Sprawiedliwości jest odpowiedzialna nie tylko za kierowanie i dowodzenie League, ale również pełni rolę najwyższego sądu apelacyjnego, rozstrzygającego spory pomiędzy podmiotami politycznymi Valoran.
Struktura ligi skupia się wokół wewnętrznych organizacji, które zajmują się realizacją różnych celów. Każde z państw-miast jest przypisane do Emisariusza League - dyplomaty, który pełni funkcję lokalnego przedstawiciela, wprowadzającego w życie postanowienia League. Decyzyjni to arbitrzy przydzieleni do danego spotkania na Fields of Justice. Rada to ciało zrzeszające wysokich rangą przywoływaczy, która decyduje o losach stron po rozegraniu bitwy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz